28 Februari 2010

PEMASARAN

- Pasaran sedia ada
  • pasaran dalam negeri : Kedai runcit/borong
  • Hypermarket Giant, tesco, Mydin, Carrefour ; dalam proses menerokai pasaran 7-Eleven
  • Agen - agen
  • Kontrak pembungkusan dengan syarikat lain.
    • kuasa membeli produk roselle amat luas pasarannya meliputi semua kaum dan peringkat umur iaitu dari umur 3 tahun sehingga peringkat warga emas.
    • Masyarakat sekarang ini memilih produk - produk halal dan produk herba yang mengandungi khasiat dan kurang bahan kimia. jadi minuman roselle ini adalah minuman yang amat bertepatan dengan kehendak pengguna masa sekarang, tanpa mengira bangsa dan peringkat umur.
- Senarai pelanggan


  • Hypermarket Mydin : 9,000
  • Hypermarket Giant : 10,000
  • Hypermarket Tesco : 7,000
  • Petronas : 10,000
  • Jabatan Pertanian : 3,000
  • FAMA : 1,500
  • Lain - lain : 12,000

- pasaran di negeri -negeri sedia ada.


  • Johor
  • Kelantan
  • Terengganu
  • Melaka
  • kedah
- strategi


  • Melantik Agen - agen dan individu disetiap negeri dan kawasan
  • Agen 80% - 42,000
  • Sendiri - 10,500

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen yang baik, dapat memberikan kesan dan penambahbaikan kepada syarikat kami.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...